top of page

PARANNA TREENITULOKSIASI JA VAUHDITA PALAUTUMISTASI KURKUMIINILLA


Kiinalaisessa lääketieteessä on käytetty vuosituhansien ajan Curcuma longa -kasvin juuresta uutettua kurkumiinia. Kurkumiinista ja sen terveyttä puoltavista vaikutuksista on myös tehty tuhansia tutkimuksia ja monet meistä ovatkin tietoisia kurkumiinin, kurkuman aktiivisen yhdisteen, vaikutuksesta epämukavan olon sekä kivun lievitykseen. Voimakkaasti anti-inflammatorisena ja antioksidanttisena aineena kurkumiinista voivat hyötyä erityisesti aktiivista elämää viettävät urheilijat ja kuntoilijat.


Seuraavat kurkumiiniin liitetyt terveysväittämät odottavat hyväksyntää Euroopan komissiolta:

  • edistää immuunijärjestelmän normaalia toimintaa ja solujen suojaamista hapetusstressiltä

  • auttaa ylläpitämään nivelten joustavuutta ja tukee nivelten hyvinvointia

  • auttaa tukemaan ruoansulatusta

  • auttaa tukemaan maksan normaalia toimintaa


Kaikki edellämainitut, vielä virallista hyväksyntää odottavat väittämät, linkittyvät monin tavoin kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Urheilijoiden, joiden keho on säännöllisesti suuremmassa ja pidempiaikaisessa kuormitustilassa, on hyvä tukea luonnollisen puolustusjärjestelmänsä toimintaa kurkumiinilla ja vähentää fyysisestä harjoittelusta aiheutuvaa solujen hapetusstressiä. Näin normaalisti toimiva immuunipuolustus auttaa meitä pysymään terveinä.


Tietyt liikuntalajit myös kuormittavat voimakkaasti kehon lukuisia niveliä sekä osaltaan voivat altistaa erityyppisille nivelten ongelmille aina yksittäisistä rasitusvammoista kroonistuneisiin nivelten sairauksiin. Kurkumiinin yksi suosituimmista käyttöaiheista onkin juuri nivelten ja sidekudosten hyvinvoinnin tukeminen.


Toimiva ruoansulatus on treenissä jaksamisen, siitä palautumisen, optimaalisen lihaskasvun ja nousujohteisen kehityksen ydinasia. Riittämätön lepo, liiallinen fyysinen ja henkinen kuormitus sekä kulutukseen nähden vaillinainen ravintoaineiden saanti sekoittavat herkkää ruoansulatusjärjestelmäämme, mikä puolestaan hankaloittaa treenissä jaksamista, palautumista ja kehittymistä. Myös ruoansulatuksen ongelmiin kurkumiinia kannattaa kokeilla.


Maksan terveydestä huolehtiminen koskettaa oikeastaan jokaista meistä, olimmepa aktiiviurheilijoita tai emme. Rasvamaksaa ja siihen liittyvää tulehdusta todetaan nykyisin kaiken ikäisillä. Ravinnon laatuun on syytä panostaa ja nauttia alkoholia vain harkitusti – rasvan kertyminen maksasoluihin kertoo aineenvaihdunnan laajoista häiriöistä, jotka voivat altistaa esimerkiksi diabetekselle ja verenpaineen sekä veren rasva-arvojen kohoamiselle. Lisäksi liikkuminen itsessään on oiva tapa vähentää maksan rasvaa!

Nivelten ja sidekudosten terveydestä huolehtiminen siis kannattaa, jotta tehokas liikkuminen on mahdollista ja se olisi myös nautittavaa. 


Kun haluamme pitää kunnostamme monipuolisesti huolta, ravintolisistä kurkumiinivalmiste PhenoCur® on vahva vaihtoehto: se sisältää laadukkaan kurkumiiniuutteen lisäksi aminohappo DL-fenyylialaniinia sekä Boswellia serrata -uutetta, joka tutkitusti myös tukee nivelten ja tukikudosten hyvinvointia.

Suositeltu päiväannos on kaksi kapselia. Tehokkaasti imeytyvä PhenoCur® vastaa monipuolisuudellaan niin aktiiviliikkujan kuin kuntoilijan kohtaamiin haasteisiin.


PhenoCur® saatavilla hyvinvarustetuista terveyskaupoista ja verkkokaupoista kautta maan!



33 katselukertaa

Viimeisimmät päivitykset

Katso kaikki
bottom of page